Za pośrednictwem firmy kurierskiej możemy do woli nadawać przesyłki z każdego miejsca na świecie! Tak naprawdę tylko od nas zależy, z usług którego przewoźnika skorzystamy oraz jaką metodę doręczenia wybierzemy. Warto jednak pamiętać, że ostateczne koszty dostawy naliczone przez przewoźnika mogą diametralnie różnić się w zależności od wybranej formy wysyłki i firmy kurierskiej. Co wpływa na ostateczną cenę? Zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu!
Wybór metod wysyłki w sklepie internetowym. Jak wybrać dostawcę usług wysyłkowych?
Prawie połowa internautów deklaruje, że różnorodne formy dostawy w sklepie internetowym są jednym z głównych czynników, zachęcających do skorzystania właśnie z jego oferty. Aby więc pozyskać nowych klientów, jednocześnie zwiększając sprzedaż w e-commerce, warto oferować usługobiorcom szeroki wybór możliwości. Poszczególne metody dostawy powinny różnić się między sobą nie tylko przewoźnikiem odpowiedzialnym za realizację usługi, ale też sposobem odbioru zamówienia oraz ceną.
Dostawa produktów ze sklepów internetowych w różnej formie. Dlaczego jest tak ważna?
Właściciele sklepów internetowych, którzy chcą dostosować swoją ofertę tak, by świadczone usługi odpowiadały potrzebom współczesnego konsumenta, nie mogą być obojętni na zmieniające się trendy rynkowe. Jednym z kluczowych elementów realizacji zamówienia, na który klienci zwracają szczególną uwagę, jest dostawa – z naciskiem na formy dostawy, jakie oferuje wybrany sklep internetowy. Dlaczego jest to tak istotne? Z kilku powodów!
Przede wszystkim zyskują oni możliwość skorzystania z usług firmy, która w ich mniemaniu cieszy się dobrą opinią. Dodatkowo to od nich zależy, w jaki sposób odbiorą złożone zamówienie – czy od kuriera w drzwiach swojego domu, w wybranym punkcie lub Paczkomacie InPost, a może w siedzibie stacjonarnej sklepu. W końcu klienci zyskują możliwość analizy ceny przesyłek tak, by móc wybrać dla siebie najkorzystniejszą opcję.
Jakie wyróżniamy rodzaje wysyłek ze sklepu internetowego?
Finalnie każdy z powyższych czynników może wpłynąć na decyzję zakupową klienta. Dlatego też, aby uniknąć takiej sytuacji, warto urozmaicić wybór form dostawy w sklepie internetowym, oferując najpopularniejsze, a zarazem najwygodniejsze rozwiązania. Co do nich należy?
Tradycyjne przesyłki kurierskie
Przesyłki kurierskie to usługa realizowana przez każdą firmę kurierską. Polega ona na dostawie zamówienia pod wskazany adres za pośrednictwem wybranego przewoźnika. Ze względu na sposób realizacji jest to wygodna metoda zarówno z perspektywy klienta (odbiór produktu odbywa się bowiem bez wychodzenia z domu) jak i sprzedawcy, który może nadać paczki bezpośrednio z siedziby firmy.
Punkty odbioru
Coraz większym zainteresowaniem wśród usług kurierskich cieszą się punkty odbioru. Wysyłka typu click&collect uwzględnia wygodne doręczenie do wszystkich Paczkomatów InPost w Polsce, jak również obsługuje liczne stacje benzynowe czy sklepy. Dzięki temu klienci przy odbiorze przesyłki nie muszą kierować się czasem przyjazdu kuriera – mogą zrobić to wygodnie w preferowanym przez siebie momencie.
Odbiór osobisty w siedzibie sklepu
Jeżeli sklep internetowy ma swój stacjonarny odpowiednik lub siedzibę firmy, w metodach wysyłki warto uwzględnić możliwość odbioru osobistego. Dzięki temu klienci nie będą musieli ponosić dodatkowych kosztów, związanych z transportem.
Od czego zależy koszt przesyłki kurierskiej?
Nie da się ukryć, że jednym z największych problemów w sklepach internetowych jest koszt wysyłki. To właśnie on stanowi najczęstszą przyczynę porzucania wirtualnych koszyków przez klientów. Dlatego też przy ustalaniu kosztów dostawy ważne jest, aby odpowiednio dostosować ceny do cen oferowanego asortymentu oraz preferencji klientów. Warto pamiętać, że wysokie koszty wysyłki lub brak ulubionych metod dostawy może przyczynić się do ostatecznej rezygnacji ze złożenia zamówienia. Przyjrzyjmy się teraz, od czego zależy ostateczny koszt dostawy w sklepie online!
Firma kurierska a broker kurierski
Cenniki oferowane przez firmy kurierskie zazwyczaj są do siebie zbliżone – szczególnie jeżeli chodzi o tradycyjne usługi. Na rynku jednak oddziałują także pośrednicy, zwani brokerami kurierskimi. Ze względu na ścisłą współpracę z kilkoma przewoźnikami, mogą oni oferować świadczenia po obniżonych cenach. Rozwiązanie to z pewnością doceni każdy, kto prowadzi internetowy biznes wysyłkowy.
Wymiary przesyłki
Jednymi z podstawowych czynników, które wpływają na finalny koszt dostawy, są wymiary i waga przesyłki. Zazwyczaj firmy kurierskie w stosowanych regulaminach określają konkretne ceny dla danych przedziałów wagowych. W innych sytuacjach – kiedy mamy do czynienia z przesyłkami gabarytowymi czy niestandardowymi – należy obliczyć ostateczną cenę za pomocą specjalnego przelicznika, stosowanego przez przewoźnika. Taki towar zajmuje bowiem więcej miejsca, dlatego też jego transport z reguły jest droższy.
Termin doręczenia
Ostateczny koszt wysyłki może być także determinowany przez czas jej doręczenia. Im szybciej, tym trzeba się liczyć z większymi kosztami. Niemniej jednak sprzedawcy, którym zależy na sprawnej obsłudze klientów w sklepie, powinni rozważyć wprowadzenie opcji szybkiego doręczenia do swojej oferty.
Miejsce doręczenia
Duże znaczenie ma także miejsce, do którego ma trafić przesyłka. Chodzi tu jednak nie tylko o usługi krajowe czy zagraniczne (choć wiadomo, że dostawa za granicę będzie wiązać się z większymi kosztami), ale także o doręczenie paczki na adres prywatny czy do punktu odbioru.
Opakowanie przesyłki
Kluczowe znaczenie w wycenie kosztu przesyłki ma także jej zabezpieczenie przed ewentualnymi uszkodzeniami w transporcie. Za brak zachowania należytej ostrożności, jak również nieodpowiednie zapakowanie towaru, mogą bowiem zostać naliczone dodatkowe opłaty.
Usługi dodatkowe
Większość firm kurierskich nie ogranicza swoich świadczeń wyłącznie do standardowej dostawy kurierem. Zazwyczaj w ofercie znajdują się liczne dodatkowe usługi, związane z przyspieszeniem terminu doręczenia, czy sposobem odbioru. Wśród najczęściej oferowanych usług dodatkowych, które podwyższają ostateczną cenę wysyłki, można wyróżnić:
- doręczenie do rąk własnych,
- dostawa za pobraniem,
- potwierdzenie doręczenia,
- dodatkowe ubezpieczenie,
- transport delikatnej przesyłki.
Różnice w kosztach dostawy w sklepie internetowym. Na co może liczyć klient?
W ramach podsumowania, warto więc podkreślić, że każdy ze sposobów dostawy ze sklepu internetowego ma swoje wady i zalety. W przypadku przesyłek kurierskich niewątpliwie jest to wygoda i szybkość doręczenia, które jednak bywają kosztowne. Punkty odbioru nie uwzględniają zaś dostawy bezpośrednio do domu, lecz dają możliwość elastycznego odbioru zamówienia w preferowanym czasie i miejscu. Co więcej, ze względu na jednorazowy transport większej ilości paczek, usługa ta charakteryzuje się bardzo przystępną ceną oraz ekologicznym podejściem.
Jak najtaniej nadać paczkę? Z firmą InPost!
W ofercie firmy kurierskiej InPost każdy znajdzie coś dla siebie! Wśród licznych sposobów doręczania paczek mamy specjalne propozycje zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dzięki nam wygodnie nadasz paczkę z dowolnego Paczkomatu InPost w naprawdę korzystnej cenie! A może wysyłasz przesyłki masowo i potrzebujesz specjalistycznej obsługi kuriera? Bez obaw! Taka usługa również znajduje się w naszym cenniku!