Jaki wpływ ma odbiorca na sprawny proces zarówno odbioru, jak i wysyłania paczki? InPost udowodnił, że klient może stać się integralną częścią każdego z procesów. Godzina, miejsce oraz sposób odbioru zamówienia zależy wyłącznie od klienta. Dzięki użyciu aplikacji mobilnej odbieranie przesyłek jeszcze nigdy nie było tak proste i szybkie. Za pomocą kilku kliknięć odbierzesz przesyłki, a dodatkowo zadbasz o swoje bezpieczeństwo. Wszystkie wrażliwe dane będą pokazane jedynie w aplikacji, a nie na ekranie Paczkomatu. Sprawdź, jak usprawnić usługi kurierskie!
Jak odebrać paczkę bezdotykowo?
Są dwie możliwości, aby odebrać swoją przesyłkę bez kontaktu z innymi ludźmi oraz bez dotykania urządzeń publicznych. Dzięki temu rozwiązaniu unikniemy również konieczności czekania na kuriera w określonych godzinach. Pierwsza z możliwości to zamówienie przesyłki kurierem w ramach dostawy bezkontaktowej. Wtedy kurier zostawia paczkę przed drzwiami pod wskazanym adresem. Zamówienie musi być więc opłacone z góry poprzez płatność umożliwioną w danym sklepie internetowym. Jeśli natomiast zależy Ci na bezdotykowym i samodzielnym odbieraniu przesyłek, świetnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z Paczkomatów, które oferuje InPost. Warto pobrać do tego aplikację mobilną InPost Mobile, która przyspieszy proces. Pamiętaj, że przesyłki czekają w Paczkomacie 48 godzin, czyli dwa dni. Kiedy przesyłka dotrze do wybranego przez Ciebie Paczkomatu, dostaniesz powiadomienie właśnie w tej aplikacji. Wystarczy wówczas podejść do Paczkomatu i wybrać opcję otwarcia skrzynki. Następnie wyciągasz paczkę z odpowiedniego miejsca. Aplikacja precyzyjnie pokazuje, która skrytka się otworzy — wskazuje kolumnę oraz rząd. Nie trzeba naciskać żadnego przycisku na panelu Paczkomatu. Paczka może zostać również odebrana poprzez skanowanie kodu QR. Kiedy kurier umieści Twoją przesyłkę w Paczkomacie, otrzymasz powiadomienie w aplikacji lub poprzez wiadomość e-mail. Będzie w nim podany 6-cyfrowy ciąg znaków oraz właśnie kod QR. Następnie należy przyłożyć kod do czytnika, który znajduje się w widocznym miejscu Paczkomatu. Pamiętaj, że musisz znaleźć się w odległości co najmniej 10 metrów od Paczkomatu, aby móc otworzyć skrytkę zdalnie. Niezbędne będzie również udostępnienie swojej lokalizacji. InPost wykorzystuje system GPS do tego, aby określić, jak daleko wskazanego Paczkomatu się znajdujesz. Wspomaga również działanie radaru, który wyśle Ci powiadomienie, gdy znajdziesz się w pobliżu Paczkomatu, w którym czeka nieodebrana paczka.
Dobra firma kurierska to przede wszystkim zorganizowana współpraca z ludźmi, którzy pracują w sklepie internetowym. Jeżeli nastąpi szybka wysyłka paczki, kurier będzie mógł w równie szybkim tempie umieścić wysyłkę w punkcie, które wybrał nadawca. To, jak szybko nastąpi ostatni etap polegający na odbiorze przesyłki, zależy już wyłącznie od odbiorcy. InPost znacząco wpłynął na rozwinięcie sektora e-commerce. Przedsiębiorcy z branży kurierskiej coraz chętniej otwierają się na takie rozwiązania, aby każdy klient czuł się bezpiecznie i był w stanie skorzystać z nowoczesnych możliwości. Również sprzedawcy, którzy specjalizują się w biznesie e-commerce, dostosowują swoje usługi i strony internetowe do potrzeb klientów. Umożliwiają różne metody płatności lub odbioru przesyłki, co przekłada się na lepszy wizerunek firmy. Pamiętaj, że odbiór przesyłki to końcowy etap procesu, w który zaangażowany jest mnóstwo osób i przedsiębiorstw. Sklep internetowy, który korzysta z usług kurierskich, jest w oczach odbiorcy nowoczesny, a przede wszystkim warty zaufania. Możliwość transportu i dostawy paczek bezpośrednio do klienta to zalety, które niestety nie są jeszcze dostępne w każdym sklepie internetowym. Przed złożeniem zamówienia, sprawdź, jakie formy płatności i dostawy są w ofercie danej firmy.
Jak samodzielnie wysłać przesyłkę?
„Chcę wysłać paczkę kurierem, ale nie wiem jak to zrobić” – jak często w Twojej głowie pojawiają się takie myśli? InPost odpowiedział na potrzeby klientów i sprawił, że proces odsyłki jest intuicyjny i nieskomplikowany. Możesz odesłać do sklepu buty, które okazały się za duże oraz dokonać zwrotu zakupionego towaru. Wystarczy przygotować smartfona lub laptopa. W Paczkomacie InPost jest możliwość samodzielnego nadania paczki o dowolnej wartości. Co więcej, nie jest potrzebny do tego list przewozowy. Etykietę można stworzyć w aplikacji InPost Mobile. To właśnie telefon komórkowy będzie centrum dowodzenia całego procesu. Należy zaznaczyć w aplikacji formę wysyłki, a następnie uzupełnić wszystkie wymagane informacje oraz opłacić wysłanie zamówienia. Kiedy to zrobisz, na ekranie pojawi się kod składający się z 9 cyfr oraz QR — za pomocą tych danych będzie możliwość skorzystania z opcji nadania paczki w Paczkomacie. Trzeba przyłożyć kod do skanera lub wybrać spośród dostępnych opcji na ekranie tę, która odpowiada za nadawanie paczek. Pojawi się możliwość wyboru pomiędzy wysłaniem paczki bez etykiety lub z już przygotowanym listem przewozowym. Jest również sposób, który nie wymaga instalowania aplikacji. Na stronie internetowej firmy InPost, należy wypełnić odpowiedni formularz i opłacić usługi firmy kurierskiej. Gdy to zrobisz, otrzymasz list przewozowy, który trzeba wydrukować. Pamiętaj, aby etykietę nakleić w widocznym miejscu, najlepiej na górze lub z boku wysyłanego towaru. Gdy zamkniesz skrytkę, paczka poczeka na odebranie jej przez kuriera, który dostarczy ją do konkretnego sklepu lub innego miejsca, które wskazaliśmy w liście przewozowym. Proponowane przez InPost rozwiązania, sprawiają, że możesz nadać przesyłkę w dowolnym czasie po wydrukowaniu etykiety — tego samego dnia lub w przeciągu kilku dni? Wszystko zależy od Ciebie! Jeżeli chcesz, aby proces nadawania paczki przebiegał sprawnie, warto dowiedzieć się jak najwięcej o metodzie, z której będziemy korzystali. Jeśli zamierzasz nadać wysyłkę w ramach zwrotu towaru do sklepu internetowego, przejrzyj jego stronę i regulamin. Przeczytaj określone zapisy prawne, a następnie znajdź formularz zwrotu. Może zdarzyć się tak, że każdy sklep będzie posługiwał się innym szablonem. Zdobyta wiedza pomoże uniknąć ewentualnych pomyłek i opóźnień, które byłyby spowodowane niepoprawnie wypełnioną dokumentacją.