Wysyłka paczek to jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania każdego sklepu internetowego. W większości przypadków odbywa się ona poprzez ścisłą współpracę z wybranymi firmami kurierskimi, które są odpowiedzialne za sprawne doręczenie przesyłki do klienta. Jednak większość zamówień może wymagać zautomatyzowania całego procesu, aby usprawnić sprzedaż internetową. W takiej sytuacji pomocna staje się integracja e-sklepu z firmą kurierską. Na czym ona polega? Co warto wiedzieć na ten temat? Sprawdźmy!
Obsługa klienta sklepu internetowego
Stały rozwój rynku e-commerce sprawia, że właściciele sklepów internetowych muszą na bieżąco reagować na potrzeby klientów. Dzięki temu ich działalność zawsze oferuje usługi na najwyższym poziomie. Jednocześnie jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów walki z konkurencją. Obsługa klienta sklepu internetowego musi więc być przemyślana w każdym calu. Dobrze działający e-sklep powinien dostarczać klientom satysfakcji i zachęcać do dokonania zakupów (tak, aby ilość zamówień stale wzrastała). W czasach, gdzie zasady są dyktowane przez najnowsze rozwiązania technologiczne, dla potencjalnych konsumentów najważniejsza staje się wygoda i możliwości wyboru, co do preferowanych usług. W przypadku zakupów w sieci jednym z najistotniejszych czynników jest możliwość indywidualnego wyboru rodzaju dostawy przesyłek, a także forma płatności. Dlaczego jest to tak ważne?
Jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym?
Każdy klient, który decyduje się na złożenie zamówienia w wybranym sklepie internetowym, zwraca uwagę na bardzo wiele czynników. Przede wszystkim interesuje go, czy dany e-commerce oferuje mu wszystko, czego potrzebuje, aby zakupy były dla niego w pełni zadowalające – w tym najbardziej satysfakcjonujący sposób dostawy. Obecnie każdy usługobiorca powinien mieć do wyboru kilka różnych rodzajów wysyłki, które różnią się przewoźnikiem, ceną i czasem realizacji. Dostępne na rynku metody dostawy obracają się wokół trzech sposobów dostarczania zamówienia do klientów. Są to: przesyłki kurierskie, przesyłki pocztowe oraz punkty odbioru. Każdy właściciel e-commerce może zdecydować, które firmy kurierskie będą odpowiedzialne za realizację usług w jego sklepie internetowym.
Dlaczego warto oferować klientom usługi więcej niż jednej firmy kurierskiej?
Każda z firm kurierskich, z którymi współpracują sklepy internetowe, jest w stanie zająć się profesjonalną wysyłką paczek. Dokładają one wszelkich starań, aby realizacja usług kurierskich odbywała się na czas i zgodnie z oczekiwaniami konsumenta. Dzięki różnorodnym opcjom klient może skorzystać z wysyłki za pośrednictwem przewoźnika, którego oferta jest dla niego najbardziej atrakcyjna. To zaś bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów. Statystycznie brak ulubionej formy dostawy ze sklepu internetowego, zbyt długi czas oczekiwania czy wysokie koszty dostawy, dla większości klientów mogą stanowić powody do porzucenia składanego zamówienia. Aby tego uniknąć, warto więc dostosować swój sklep internetowy pod żądania klientów. Jednym ze sposobów na usprawnienie procesu wysyłki jest integracja usług kurierskich ze sklepem.
Na czym polega integracja sklepu internetowego z kurierem?
Integracja sklepu internetowego z firmą kurierską to proces polegający na powiązaniu systemu strony internetowej, na której funkcjonuje sklep, z usługami wybranej firmy kurierskiej. Zadanie to ma na celu automatyzację wysyłki zamówień, jakie składają klienci. Dzięki takiemu działaniu realizowanie przesyłek w pełni przechodzi na przewoźnika, co dla właściciela e-sklepu oznacza wygodę i mniej obowiązków. Jak odbywa się cały proces? Bardzo prosto! Integracja polega bowiem na tym, że dane z formularza zamówień ze sklepu trafiają bezpośrednio do formularza nadawczego, czyli do firmy kurierskiej. W takiej sytuacji zamówienie kuriera po odbiór przesyłek odbywa się bardzo szybko i najczęściej za pomocą jednego przycisku, zsynchronizowanego ze stroną internetową sklepu.
Osoba prowadząca własny sklep internetowy może zdecydować się na wysyłkę przesyłek za pośrednictwem jednego, konkretnego przewoźnika. O wiele lepiej jednak sprawdza się współpraca z kilkoma firmami kurierskimi. Dzięki temu może on urozmaicić rozwiązania w swoim sklepie, jednocześnie oferując różnorodne możliwości swoim klientom. Która z tych metod wysyłki jest jednak najlepsza? To zależy. W dużej mierze znaczenie ma rodzaj oraz ilość asortymentu, oferowanego w sklepie. Istotne jest także to, jakie warunki uda się wynegocjować właścicielowi z firmami kurierskimi.
Usługi kurierskie dla sklepów internetowych. Jakie korzyści niesie integracja?
Wysyłka paczek to jeden z najważniejszych etapów pracy każdego sklepu internetowego. W dużej mierze to od tego zależy, czy klienci będą odczuwać satysfakcję z dokonanych zakupów – oraz czy się na nie zdecydują. Poprzez możliwość stałej wymiany danych, integracja usług kurierskich z przewoźnikiem wpływa bezpośrednio na efektywność działań, podejmowanych przez sklep internetowy. Właściciel sklepu może liczyć także na dostęp do wsparcia technicznego oraz niezbędnych narzędzi, które ułatwiają cały proces wysyłki każdego zamówienia internetowego.
Co można zyskać?
Dzięki integracji sklepu internetowego z firmami kurierskimi właściciel przede wszystkim zyskuje możliwość zwiększenia sprzedaży oferowanego asortymentu. To z kolei przekłada się na zbudowanie silnej pozycji sklepu na tle konkurencji. Dodatkowo innowacyjne oraz technologicznie dopracowane rozwiązania przyciągają klientów, jednocześnie wpływając na ich decyzję o ponownych odwiedzinach. W końcu integracja to najlepszy sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, dzięki rozwinięciu sprzedaży wysyłkowej. Co jeszcze może zyskać właściciel e-commerce?
- usprawnienie sprzedaży internetowej,
- wygodną realizację zamówień i dostęp do tworzenia przesyłek bezpośrednio w panelu sklepu,
- błyskawiczne terminy doręczeń przesyłek,
- obsługę przez wiele firm kurierskich jednocześnie,
- swobodę w oferowaniu klientom wygodnych form przy dostawie zakupów,
- niskie koszty dostawy przesyłki,
- różnorodne sposoby dostawy,
- uproszczony dostęp do zwrotu towaru do sklepu internetowego.
- możliwość oferowania produktów zagranicznym klientom, dzięki międzynarodowej dostawie przesyłek.
Kurier dla sklepu internetowego. Jak wybrać najlepszego przewoźnika?
Integracja sklepu z przewoźnikiem wymaga konieczności podjęcia wyboru co do tego, jaki kurier będzie odpowiedzialny za świadczenie usług dostawy. Wybór formy wysyłki warto determinować preferencjami klientów oraz trendami rynkowymi. Od wielu lat wśród firm kurierskich prym wiedzie InPost i jego niezawodne Paczkomaty, które są dostępne w wielu miastach i mniejszych miejscowościach w całej Polsce. Za ich pomocą usługobiorcy mogą odbierać paczki całodobowo, co stanowi niezwykle wygodną opcję. Dodatkowo firma InPost nie ma sobie równych w błyskawicznej realizacji wysyłki! Standardowo nasze przesyłki docierają do klienta już kolejnego dnia roboczego. A to wszystko po naprawdę korzystnej cenie!
Integracja sklepu internetowego z firmą InPost umożliwia:
- tworzenie przesyłek bezpośrednio w panelu e-sklepu,
- swobodne generowanie i drukowanie etykiet kurierskich wzbogaconych o niezbędne dane i kod kreskowy, umożliwiający śledzenie przesyłki,
- dostęp do błyskawicznego doręczenia paczki przez kuriera do klienta.
Brzmi interesująco? Już teraz podejmij współpracę z firmą InPost i zaoferuj swoim klientom wygodną przesyłkę!