W ostatnich latach Paczkomaty InPost przeżywają prawdziwe oblężenie! Z oferowanej przez nas usługi szybkiego doręczenia i elastycznego odbioru paczek korzysta coraz więcej osób, zamawiając w najwygodniejszy dla siebie sposób! Zależy nam, aby każda przesyłka jak najszybciej trafiła do rąk odbiorcy. W okresie wzmożonego zainteresowana z przepustowością naszych Paczkomatów bywa jednak różnie. Aby nie wydłużać czasu dostawy, uruchomiliśmy proces magazynowania paczek. Co to oznacza? Spieszmy z wyjaśnieniami!
Co oznacza status “magazynowanie przesyłki w oddziale”?
Paczkomaty InPost to niekwestionowany lider, jeżeli chodzi o metody dostawy oferowane w sklepach internetowych. W ostatnim czasie stają się one wyborem coraz większej liczby usługobiorców, prześcigając nawet standardowego kuriera! Nie da się ukryć, że rosnące zainteresowanie odbiorem przesyłek z Paczkomatów wiąże się ze zwiększeniem ilości świadczonych przez nas usług firm kurierskich. Wobec tego może zdarzyć się sytuacja, że klient zamiast paczki otrzyma powiadomienie o tym, że jego zamówienie jest magazynowane. Co to oznacza?
W dużym uproszczeniu: kurier, który był odpowiedzialny za doręczenie paczki do punktu odbioru wskazanego przez odbiorcę w trakcie składania zamówienia, nie mógł umieścić w nim przesyłki z powodu chwilowego braku wolnych skrytek w maszynie. W takiej sytuacji paczka ponownie trafiła do jego samochodu. Aby jednak odbiorca nie musiał jechać po nią aż do najbliższego oddziału InPost, magazynowanie paczek jest możliwe także w tymczasowym Paczkomacie lub najbliższym Punkcie Odbioru Paczek. Co wtedy dzieje się z przesyłką i w jaki sposób można ją odebrać? Sprawdźmy!
InPost przesyłka magazynowana w Paczkomacie tymczasowym. Co to oznacza?
Proces tymczasowego magazynowania paczek w Paczkomatach InPost następuje wtedy, kiedy w chwili doręczenia w pierwotnie wybranym Paczkomacie nie ma wolnych skrytek. Kurier odpowiedzialny za realizację dostawy podejmuje więc decyzję o przewiezieniu i umieszczeniu paczki w innej maszynie. W takiej sytuacji magazynowanie paczek odbywa się w pobliskich Paczkomatach, których odległości nie przekraczają 2 km w linii prostej od wybranego Paczkomatu. Dzięki temu klient nie musi oczekiwać na zwolnienie miejsca w pierwotnie wybranym urządzeniu, korzystając z możliwości całodobowego odbioru z innego Paczkomatu – tymczasowe magazynowanie paczek jest dostępne 24/7, dlatego też stanowi wygodną alternatywą dla magazynowania przesyłek w Punktach Odbioru Paczek.
Na czym polega magazynowanie paczek w Paczkomatach?
Tymczasowe magazynowanie przesyłek w Paczkomatach to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu uda się uniknąć powrotu paczki do głównego oddziału InPost. Przez jeden pełny dzień kalendarzowy paczki, dla których zabraknie wolnych skrytek w pierwotnie wybranym Paczkomacie, będą tymczasowo magazynowane w pobliskim Paczkomacie, skąd klient będzie mógł je zabrać. Może to zrobić zarówno za pomocą tego samego, uzyskanego w powiadomieniu kodu odbioru lub kodu QR, jak również zdalnie z poziomu aplikacji mobilnej InPost Mobile. Jeżeli nie skorzysta z tej możliwości, kolejnego dnia kalendarzowego przesyłka ponownie zostanie przetransportowana do pierwotnie wybranego Paczkomatu.
Czym jest magazynowanie paczek w PaczkoPunkcie?
Tymczasowe magazynowanie przesyłek w Paczkomatach InPost to niejedyne rozwiązanie, dzięki któremu paczka nie musi wracać do odległego oddziału. W sytuacji, gdy wybrany Paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, paczka może zostać przetransportowana także do najbliższego PaczkoPunktu. Miejsce to, czyli Punkt Obsługi Paczek, pełni funkcję lokalnego magazynu, gdzie trafiają nieodebrane lub magazynowane paczki. W przypadku braku wolnej skrytki kurier może więc zadecydować o przewiezieniu paczki do PaczkoPunktu, który znajduje się nie dalej, niż w odległości do 2 km w linii prostej od pierwotnie wybranego punktu odbioru InPost.
Również w tym wypadku klient będzie mógł odebrać paczkę z nowego miejsca przez jeden dzień kalendarzowy. Wystarczy, że uda się pod wskazany adres i poda swój numer telefonu oraz kod odbioru. Warto jednak pamiętać, że poszczególne PaczkoPunkty mają ograniczone godziny funkcjonowania. Jeżeli więc nie zdążysz jej odebrać w ten sam dzień, to w następnym dniu paczka bezpiecznie powróci do początkowo wybranego Paczkomatu InPost.
Paczkomaty: status przesyłki magazynowanej. Jak sprawdzić?
Ze względu na to, że magazynowanie paczek należy do usług, które mają miejsce w wyjątkowych sytuacjach, klienci mogą liczyć na dedykowane powiadomienia o statusie paczki, na każdym etapie jej doręczenia. Najlepiej śledzić przesyłkę bezpośrednio w aplikacji mobilnej InPost Mobile, która jest zsynchronizowana z numerem telefonu, podawanym w trakcie składania zamówienia. Powiadomienia statusowe przychodzą także w wiadomości e-mail oraz SMS-owej. W ten sposób usługobiorca będzie wiedział, gdzie skierować się po odbiór paczki – czy do tymczasowego Paczkomatu, do PaczkoPunktu czy może docelowego Paczkomatu.
Ile jest czasu na odebranie paczki z Paczkomatu?
Bez wątpienia Paczkomaty stanowią jedną z najbardziej rozchwytywanych usług firmy InPost! Wszystko za sprawą tego, że cały proces dostawy odbywa się błyskawicznie, dzięki czemu aż 95 proc. klientów otrzymuje swoją paczkę już kolejnego dnia roboczego. Na uwagę zasługuje także wygodny odbiór, który nie zakłada konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera. Skoro już o nim mowa, warto przyjrzeć się temu, ile czasu ma każdy klient, aby odebrać swoje zamówienie!
Od momentu otrzymania powiadomienia o umieszczeniu paczki w Paczkomacie, usługobiorca zyskuje aż 48 godzin, aby ją odebrać! Dzięki temu może udać się do urządzenia w dogodnym dla siebie czasie. Warto pamiętać, że jeżeli w trakcie dostawy paczka podlegała magazynowaniu, czas ten nie ulega zmianie. Co jednak kiedy zegar tyka, a do punktu odbioru nie jest Ci po drodze?
Jak przedłużyć czasu odbioru przesyłki z Paczkomatu?
Jeżeli wiesz, że nie zdążysz odebrać swojej paczki z Paczkomatu, już teraz nie musisz obawiać się, że zostanie ona odesłana z powrotem do nadawcy! Dzięki aplikacji mobilnej InPost Mobile możesz szybko przedłużyć czas pobytu paczki w wybranym Paczkomacie, zyskując dodatkowe 24 godziny na jej odbiór. Koszt usługi wynosi 7,99 zł i można korzystać z niego bez ograniczeń! Sprawdźmy zatem, jak wygodnie przedłużyć czas odbioru paczki za pomocą apki!
- W pierwszej kolejności uruchom aplikację na swoim smartfonie. Jeżeli jeszcze nie masz jej zainstalowanej, koniecznie pobierz ją ze sklepu mobilnego, dedykowanego Twojemu urządzeniu.
- Wybierz i rozwiń szczegóły przesyłki, której czas odbioru chcesz przedłużyć. Możliwość ta pojawi się na 12 godzin przed upływem pierwotnego terminu odbioru (lub na 24 godziny w przypadku punktów, których funkcjonowanie jest ograniczone czasowo).
- Naciśnij żółty przycisk Przedłuż.
- Opłać wybraną usługę za pomocą preferowanej metody płatności (BLIK, szybkie przelewy, karta płatnicza).
- To tyle! Twoja paczka będzie czekać na Ciebie przez dodatkowe 24 godziny! Informację o przedłużeniu otrzymasz w wiadomości e-mail. Termin zostanie też zaktualizowany bezpośrednio w apce InPost Mobile.
Paczkomaty InPost to najnowocześniejsze rozwiązanie, jeżeli chodzi o usługi kurierskie w Polsce. Jako lider w dziedzinie logistyki jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom obsługę na najwyższym poziomie. Wygodne nadawanie czy odbieranie paczek to tylko nieliczne z naszych możliwości. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z usług InPostu, znajdź najbliższy Paczkomat i odkryj jego potencjał!