Zamawianie przesyłek do Paczkomatów to obecnie jedna z najchętniej wybieranych form dostawy. Nic dziwnego, gdyż cały proces doręczenia odbywa się bardzo szybko i na preferowanych przez odbiorcę zasadach – w końcu zyskuje on możliwość odbioru paczki o dowolnej porze dnia i nocy, z maszyny znajdującej się w dogodnej lokalizacji! Aby jednak zamówione produkty mogły znaleźć się w rękach nabywcy, w trakcie odbioru z Paczkomatu zostanie on poproszony o podanie kodu odbioru. Gdzie można go znaleźć i jak odebrać paczkę kodem odbioru? Podpowiadamy także, czy to jedyny sposób!
Kody odbioru, czyli najpopularniejszy sposób odbioru przesyłek z punktów kurierskich
Wygodne rozwiązania stosowane przez przewoźników na polskim rynku sprawiły, że obecnie usługi kurierskie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Same udogodnienia to nie wszystko. Firmy zajmujące się doręczaniem przesyłek szczególną wagę muszą przywiązywać do bezpieczeństwa w trakcie dostawy. Jednym ze stosowanych mechanizmów jest więc konieczność podania kodu odbioru podczas odbierania zamówienia. Dedykowany kod najczęściej zostaje dostarczony klientowi wraz z powiadomieniem o możliwości odbioru zamówienia. Powiadomienie to może przyjąć postać wiadomości SMS, wysłanej na numer telefonu podany w trakcie jego składania lub wiadomości e-mail. Oczekujesz na paczkę? Sprawdźmy więc, jak uzyskać kod odbioru InPost!
Jak znaleźć kod odbioru InPost?
Od momentu nadania wysyłki przez nadawcę, będziesz stale informowany o kolejnych etapach dostawy za pomocą komunikatów mailowych oraz poprzez aplikację InPost Mobile. W momencie, w którym Twoja przesyłka zostanie umieszczona w skrytce Paczkomatu, otrzymasz kolejne powiadomienie, w którym znajdziesz 6-cyfrowy kod odbioru paczki InPost oraz kod QR. Pamiętaj, że bez nich opcja odbioru nie będzie możliwa! Jeżeli korzystasz z aplikacji, oba kody zostaną wyświetlone po rozwinięciu szczegółów danej przesyłki.
W jaki sposób odebrać przesyłkę z Paczkomatu?
W trakcie zakupów w sklepie internetowym wybrałeś wygodną dostawę do Paczkomatu? Z pewnością już wyczekujesz powiadomienia, że paczka została umieszczona w skrytce! Jak tylko zostaniesz o tym poinformowany, masz aż 48 godzin, by udać się do Paczkomatu, aby odebrać przesyłkę. Pamiętaj, że jeżeli nie masz zainstalowanej aplikacji InPost Mobile, będziesz musiał wpisać kod odbioru lub zeskanować kod QR, które zostały Ci dostarczone w powiadomieniu e-mail. Jak się do tego zabrać?
Odbiór kodem odbioru lub kodem QR
- Zaczekaj na powiadomienie o umieszczeniu paczki w skrytce w Twoim Paczkomacie. Wraz z nim otrzymasz 6-cyfrowy kod odbioru oraz kod QR, które będą niezbędne, by móc odebrać paczkę ze skrytki.
- Udaj się do Paczkomatu i zeskanuj kod QR za pomocą czytnika, aby otworzyć skrytkę. Możesz także samodzielnie wprowadzić na ekranie numer telefonu, a następnie kod odbioru.
- Po wprowadzeniu danych skrytka otworzy się automatycznie. Wyjmij paczkę i nie zapomnij zamknąć drzwiczek!
Odbiór bez kodu odbioru? Skorzystaj z aplikacji!
Użytkownicy aplikacji InPost Mobile mogą skorzystać z możliwości zdalnego otwierania skrytki. W takiej sytuacji, aby odebrać paczkę nie muszą podchodzić do ekranu Paczkomatu, aby wprowadzić numer telefonu i uzyskany kod. Wystarczy, że po otrzymaniu powiadomienia o dostarczeniu zamówionych produktów do wybranego Paczkomatu, udadzą się na miejsce i wybiorą opcję zdalnego odbioru, poprzez naciśnięcie w aplikacji przycisku “Otwórz skrytkę”. Widzisz, jakie to proste?
Jak nadać paczkę w Paczkomacie InPost? Zrób to na 3 sposoby
Paczkomaty od lat służą klientom, którzy cenią sobie wygodę w trakcie korzystania z usług kurierskich. Obecnie każde z ponad 14 tysięcy urządzeń w całej Polsce umożliwia nie tylko odbiór, ale też wygodne nadawanie przesyłek – w tym innowacyjny sposób, który dzięki wykorzystaniu aplikacji mobilnej, nie wymaga drukowania etykiety przewozowej. Jak to zrobić? Sprawdź razem z nami!
Sposób nr 1: Aplikacja InPost Mobile
Nadawanie paczek za pomocą aplikacji InPost to obecnie najbardziej intuicyjne rozwiązanie, dzięki któremu na dobre można zapomnieć o konieczności drukowania etykiety! Cały proces sprowadza się do kilku prostych kroków i może zostać zrealizowany przy użyciu smartfonu:
- Zapakuj i zabezpiecz paczkę, a następnie zmierz jej gabaryty,
- Uruchom aplikację InPost na telefonie i wybierz środkową ikonę ze strzałką “Nadaj”,
- Określ typ nadania oraz rozmiar przesyłki,
- Uzupełnij dane odbiorcy oraz wybierz docelowy Paczkomat (jeżeli paczka nie jest nadawana pod adres domowy),
- Opłać wysyłkę,
- Nadaj paczkę w wybranym Paczkomacie lub PaczkoPunkcie, poprzez wprowadzenie na ekranie Paczkomatu 9-cyfrowego kodu lub zeskanuj kod QR. Po zeskanowaniu lub wpisaniu ciągu cyfr skrytka otworzy się automatycznie. Gotowe!
Sposób nr 2: Szybkie Nadania
Kolejny sposób stanowi nadanie poprzez usługę Szybkie Nadania. Aby to zrobić:
- Wejdź na stronę usługi Szybkie Nadania,
- Wybierz szczegóły nadania,
- Uzupełnij dane nadawcy oraz odbiorcy,
- Opłać wysyłkę,
- Wydrukuj wygenerowaną etykietę i naklej ją w widocznym miejscu na paczce,
- Nadaj paczkę w wybranym Paczkomacie lub PaczkoPunkcie, korzystając z kodu kreskowego lub kodu nadania!
Sposób nr 3: Manager Paczek
Ostatnim sposobem jest nadawanie przesyłek przy użyciu Managera Paczek. Rozwiązanie to wymaga posiadania bezpłatnego konta w aplikacji. Jeżeli chcesz nadać paczkę:
- Na samym początku zaloguj się do Managera Paczek,
- W sekcji “Wyślij przesyłki” musisz uzupełnić niezbędne dane, które umożliwią wygenerowanie etykiety przewozowej,
- Zapłać za przesyłkę za pomocą środków dostępnych w Managerze,
- Wydrukuj etykietę i naklej ją na paczkę,
- Nadaj przesyłkę w wybranym przez siebie Paczkomacie, skanując jej kod!
Oczekuj na powiadomienie i… ruszaj po paczkę!
Otrzymałeś powiadomienie, że Twoja paczka została umieszczona w Paczkomacie? Nie każ jej czekać na siebie zbyt długo! Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom odbierzesz swoje przesyłki w kilka sekund! Z kodem odbioru czy bezpośrednio z poziomu aplikacji – tylko od Ciebie zależy, którą opcję wykorzystasz!